Prowadząca
Dr Bogusława Błoch – absolwentka psychologii i biologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca metodologii, statystyki i metod (jakościowych i ilościowych) badania rynku i opinii społecznej oraz praktyk-badacz z 20 letnim doświadczeniem. Kierownik i/lub wykonawca kilkudziesięciu krajowych i międzynarodowych projektów o charakterze naukowym i komercyjnym.
Warsztaty
Warsztaty są skierowane do wszystkich osób, które w swojej pracy naukowej lub komercyjnej mierzą się z problemami, których rozwiązań nie znajdują czytając literaturę i chciałyby poszukać odpowiedzi na nurtujące ich pytania przeprowadzając badania. Głównym celem warsztatów jest przekazanie wiedzy i kształtowanie umiejętności dopasowania odpowiednej metody badawczej do problemu. Dodatkowo, uczestnicy dowiedzą się i – w efekcie przeprowadzonych ćwiczeń – doświadczą konsekwencji poprawnego lub niewłaściwego wyboru metody.
Ramowy program
1. Metodologia jakościowa vs. ilościowa.
2. Konsekwencje wyboru określonej metodologii.
3. Rodzaje modeli badawczych w metodologii ilościowej (eksperymentalny, quasi-eksperymentalny i korelacyjny).
4. Problem badawczy a model badania.
5. Konsekwencje wyboru określonej metody.
6. Wnioskowanie i formułowanie rekomendacji.
Efekty uczestnictwa
Uczestnicy dowiedzą się, jakie są podobieństwa i różnice między metodologią jakościową i ilościową oraz – w ramach tej ostatniej – metodą eksperymentalną, quasi-eksperymentalną i korelacyjną. Dowiedzą się także, jakie są konsekwencje wyboru określonej metodologii i metody. Dzięki przeprowadzonym ćwiczeniom będą potrafili dobrać odpowiednią metodologię i metodę do problemu badawczego, podejmować decyzje związane z realizacją badania oraz wnioskować i formułować rekomendacje.
W celu podniesienia użyteczności warsztatów dla każdego uczestnika, mogą oni (choć nie jest to konieczne ani obowiązkowe) przyjść na warsztaty z pytaniami badawczymi, na które chcieliby znaleźć odpowiedzi realizując badania.
Więcej